laupäev, 22. september 2018

Õppimine õues

21.09.2018
Siilikesed (6-7a) õppisid õues kirjutamist ning matemaatikat.








Õppekäik üle raudtee metsa

21.09.2018
Piilupardid käisid metsas õppekäigul




neljapäev, 20. september 2018

Metsas

19.09.2018
Siilikesed (6-7) käisid metsas matkal ,,Metsa elu"




Kunst õues

19.09.2018
Piilupardid tegid õues kunsti, kleepisid puulehti.


VVVS-i matk kooliminejatele

19.09.2018

Piilupardid käisid VVVS-i korraldatud kooliminejate sügismatkal Vitipalu matkarajal.





Mesimummide õuesõpe

19. september 2018 

Mesimummide rühma lapsed (3-4a) käisid korjamas tammetõrusid lasteaia õuealal, lapsed nägid tammepuud ja tammetõrusid.






kolmapäev, 19. september 2018

Spordipäev

19.09.2018
Liblikate rühma lastel (3-4a) toimus spordipäev. Lapsed said joosta, kaugust hüpata ja palli visata.


Õues mängida on tore!

19.09.2018
Lepatriinude rühma lapsed mängivad õuemänge.


Spordipäev

19.09.2018
Lepatriinude rühma lapsed osalesid spordipäeval. Lapsed jooksid, viskasid kaugust ja hüppasid.


Mängimine ja õppimine looduslike vahenditega

19.09.2018
Karukeste lapsed mängisid kividega trips-traps-trulli ja kirjutasid tammetõrudest tähti.



Spordipäev

19.09.2018
Karukeste rühma spordipäev liikumisõpetaja Maris Järveoja eestvedamisel.



Mesimummid uurivad seeni

17-18 september 2018

Mesimummide rühma lapsed (3-4a) uurisid seeni. Õpetaja tõi rühma erinevaid seeni ning uuriti 
Easi-Scope mikroskoobiga seente välimust ja sisemust. Oli väga põnev, lapsed leidsid seene seest ussi ja putuka.




teisipäev, 18. september 2018

Õppekäik parki

18.09.2018
Liblikate rühma (3-4a) lapsed otsivad sügise märke.



Õues õppimine

05.09-17.09
Piilupardid on terve septembrikuu mänginud õues erinevaid õuemänge nagu ,,Kombi ja mõistata", ,,Ühte on vähe, kolme palju", ,,Uss hammustab saba", ,,Kartul", ,,Sügistuul"


laupäev, 15. september 2018

Mesimummid tutvuvad viirpapagoiga

14.september 2018 

Mesimummide rühma lapsed (3-4a) tutvusid papagoidega. Lapsed nägid kuidas elab papagoi puuris ning mida ta sööb seal. Oli lapsi kes nägid esimest korda papagoid.



teisipäev, 11. september 2018

Aafrika Hiidteod

10.09.2018
Siilikeste rühma (6-7a) saabusid uued elanikud- Aafrika hiidteod.

esmaspäev, 10. september 2018

Aafrika hiidteod

03.09.2018
Ritsikate rühma lapsed (5-6a) käisid naabrite juures vaatamas millised näevad välja Aafrika hiidteod, kus ja kuidas nad elavad ning mida nad söövad.



reede, 7. september 2018

Viirpapagoid

07.09.2018
Karukeste rühm tegi tutvust viirpapagoidega.

neljapäev, 6. september 2018

Seened

06.09.2018
Karukeste rühma lapsed vaatlesid erinevaid seeni nii toas kui õues.



kolmapäev, 5. september 2018

Õuna katse

05.09.2018
Lepatriinude rühm tegi õuntega katset. Mis juhtub kui õunu omavahel kokku lüüa või kui õun kukub maha? Õunale tulevad ,,sinikad" ja hakkab mädanema. Inimestega on samamoodi, kui kedagi lüüa, siis tekivad sinikad.


Vanavanematele kaarti kirjutamine

05.09.2018
Karukeste rühma lapsed kirjutasid kaarte vanaemadele ja vanaisadele.





teisipäev, 4. september 2018

VVVS-i matk ,,Päevakoer"

04.09.2018
Ritsikate rühm (5-6a) käisid VVVS-i matkal ,,Päevakoer". Uuriti liblika eluringi. Matkal kohtuti väikse konnaga.






esmaspäev, 3. september 2018

Tutvustus


Mis on Roheline Kool?

Rohelise Kooli programm (ecoschools) on ülemaailmne programm milles osaleb ligi 53000 kooli 67 maalt. Programmi juhib Taani organisatsioon Foundation for Environmental Education (FEE), mille eesmärgiks on keskkonnahariduse abil edendada jätkusuutlikku arengut.
Programmi juhib Eesti Looduskaitse Selts (ELKS), olles FEE täieõiguslik liige. Rohelise Kooli programmi koordinaator Eestis on Tartu Loodusmaja. 

2018./2019. õppeaastast muutus programm üle-eestiliseks.
Roheline lipp antakse välja haridusasutustele, kes on välja kujundanud keskkonnahariduse strateegia, järgivad seda oma õppetöös, maja haldamisel ja kogu tegevuse korraldamisel ning on lisaks lastele ja õpetajatele kaasanud keskkonnategevustesse lapsevanemad ja kõik haridusasutuse töötajad. Ökomärgist "Roheline lipp" saavad taotleda haridusasutused, kes osalevad ülemaailmses Eco-School ehk Rohelise Kooli programmis.

Mida programmis osalejad teevad?

Rohelise Kooli programmil on kolm struktuurset elementi: 1.Seitsmest sammust koosnev strateegia 2.Käsitletavad teemad 3.Rohelise lipu taotlemine kui selle kriteeriumid on täidetud.

Edukaks tegevuseks on vajalik haridusasutuse juhtkonna ja hoolekogu toetus. Võtmeküsimuseks on töötajate aktiivne kaasamine, pikaajaline pühendumine ja valmidus kaasata õpilasi otsustusprotsessidesse.

Strateegia 7 sammu:

Keskkonnatöörühma moodustamine
Keskkonnaülevaatuse tegemine
Tegevuskava koostamine
Monitooring ja hindamine
Tegevuste sidumine õppekavaga
Teavitamine ja kaasamine
Keskkonnapõhimõtete väljatöötamine ja järgimine. 


Aastas tegeldakse vähemalt kolme teemaga. Üks käsitletavatest teemadest peaks olema, kas kliimamuutused või globaalne kodakondsus, teised võib vabalt valida.


  • Elurikkus ja loodus 
  • Kliimamuutused
  • Energia
  • Globaalne kodakondsus
  • Tervis ja heaolu
  • Meri ja rannik
  • Prügi
  • Kooliõu
  • Transport
  • Jäätmed
  • Vesi
Loe lähemalt:
https://www.tartuloodusmaja.ee/roheline-kool/ 

http://www.ecoschools.global/